Wymagania dla autorów publikujących w czasopiśmie „Bezpieczny Bank”
- Redakcja przyjmuje opracowania o charakterze naukowym z zakresu gwarancji depozytów, bezpieczeństwa finansowego banków oraz stabilności systemu finansowego.
- Redakcja nie przyjmuje tekstów opublikowanych wcześniej (także elektronicznie).
- Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i opracowywania redakcyjnego nadsyłanych tekstów.
- Redakcja nie zwraca niezamówionych tekstów.
- Nadesłane opracowania są wstępnie recenzowane przez członka komitetu redakcyjnego specjalizującego się w tematyce artykułu, a w przypadku pozytywnej opinii są wysyłane do recenzenta zewnętrznego.
- Opracowanie należy złożyć w formie elektronicznej – wysyłając plik w formacie MS Word pocztą elektroniczną na adres: redakcja@bfg.pl.
- Do opracowania należy dołączyć bibliografię oraz – w języku polskim i angielskim – tytuł, abstrakt oraz słowa kluczowe.
- Prosimy o podanie danych kontaktowych zawierających adres do korespondencji, telefon, adres e-mail, stopień lub tytuł naukowy, miejsce pracy oraz kod ORCID autora.
- Dodatkowo należy załączyć własnoręcznie podpisane oświadczenie o niepublikowaniu składanego tekstu w innych wydawnictwach (także w wersji elektronicznej).
- Aby przeciwdziałać zjawiskom „ghostwriting” i „guest authorship”, redakcja wymaga od autorów publikacji ujawnienia wkładu poszczególnych autorów w jej powstanie, przy czym główną odpowiedzialność ponosi autor zgłaszający manuskrypt.
- Redakcja podkreśla, iż traktuje tzw. „ghostwriting” (wówczas, gdy ktoś wniósł istotny wkład w powstanie publikacji bez ujawnienia swojego udziału jako jeden z autorów lub bez wymienienia jego roli w publikacji) i „guest authorship” (wówczas, gdy udział autora jest znikomy lub w ogóle nie miał miejsca, a pomimo to jest autorem/współautorem publikacji) jako przejawy nierzetelności naukowej. Wykryte przypadki nierzetelności będą upubliczniane.