Proces wypłaty środków gwarantowanych składa się z następujących etapów:
1) sporządzenie listy deponentów
Zarząd komisaryczny banku lub zarządca komisaryczny kasy sporządza listę deponentów i w ciągu 3 dni roboczych od dnia spełnienia warunku gwarancji przekazuje ją BFG. Zarząd BFG sprawuje kontrolę przygotowania tej listy.
2) wybór podmiotu dokonującego wypłat
Wypłat środków gwarantowanych dokonuje:
- odpowiednio zarząd lub zarządca komisaryczny albo
- podmiot, z którym Zarząd BFG zawrze stosowną umowę.
Decyzję w tym zakresie podejmuje Zarząd BFG i przekazuje podmiotowi wybranemu do realizacji wypłat dane niezbędne do ich dokonania.
3) uchwała Zarządu BFG
Zarząd BFG podejmuje uchwałę, w której określa w szczególności informacje o podmiocie, za pośrednictwem którego będą realizowane wypłaty środków gwarantowanych oraz termin i sposób dokonywania wypłat. Uchwała ta podawana jest do publicznej wiadomości, m.in. na stronie internetowej BFG.
4) rozpoczęcie wypłat
Rozpoczęcie wypłat środków gwarantowanych następuje w ciągu 7 dni roboczych od dnia spełnienia warunku gwarancji (w terminie wskazanym w uchwale Zarządu BFG).