Bankowy Fundusz Gwarancyjny gwarantuje depozyty zgromadzone w bankach i SKOK-ach oraz odpowiada za przeprowadzanie przymusowej restrukturyzacji instytucji finansowych.
Fundusz należy do sieci bezpieczeństwa finansowego i współodpowiada za stabilność finansową Polski.
Poszukujemy kandydatów z doświadczeniem w zakresie zarządzania ryzykiem na stanowisko:
Specjalisty
w Biurze Ryzyka i Zgodności
Główne zadania:
- wspomaganie czynności podejmowanych przez komórki organizacyjne w zakresie kontroli zarządczej w rozumieniu ustawy o finansach publicznych;
- weryfikacja zgodności wewnętrznych aktów prawnych w przepisami prawa powszechnie obowiązującego oraz wytycznymi organów UE;
- przygotowywanie stanowisk, opinii do wewnętrznych aktów prawnych w zakresie mającym wpływ na funkcjonowanie systemu kontroli zarządczej lub w zakresie zarządzania ryzykiem
- przyjmowanie zgłoszeń o naruszeniach przepisów prawa powszechnie obowiązującego lub wewnętrznych aktów prawnych oraz prowadzenie postępowań w zakresie wyjaśnienia zgłaszanych nieprawidłowości;
- opracowywanie propozycji rozwiązań oraz projektów wewnętrznych aktów prawnych w zakresie zarządzania ryzykiem lub kontroli zarządczej;
- realizacja zadań w zakresie zarządzania ryzykiem (w tym gromadzenie, analiza, raportowanie i monitorowanie danych dotyczących zdarzeń ryzyka);
- udział w przeprowadzaniu cyklicznej oceny ryzyka;
- sporządzanie okresowych analiz i raportów o funkcjonowaniu systemu zarządzania ryzykiem i kontroli zarządczej.
Oczekiwania:
- wykształcenie wyższe prawnicze ;
- 2 letnie doświadczenie w instytucjach finansowych lub publicznych w obszarze projektowania procedur, instrukcji, modelowania procesów lub kontroli zarządczej w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, w tym w zakresie zarządzania ryzykiem;
- praktyczna wiedza dot. weryfikacji zgodności wewnętrznych aktów prawnych z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, compliance, prowadzenia postępowań w zakresie wyjaśnienia zgłaszanych nieprawidłowości, kontroli zarządczej, zarządzania ryzykiem, mile widziana znajomość przepisów w zakresie przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- umiejętności w obszarze analizy ryzyka, weryfikacji zgodności wewnętrznych aktów prawnych z przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
- dobra znajomość języka angielskiego;
- biegła obsługa komputera (w szczególności MS Office – Excel);
- umiejętność analitycznego myślenia i wnioskowania;
- zacięcie do rozwiązywania kompleksowych problemów;
- bardzo dobra organizacja pracy, duża samodzielność i dokładność w działaniu;
- umiejętność współpracy w zespole.
Oferujemy:
- pracę w renomowanej instytucji należącej do sieci bezpieczeństwa finansowego;
- unikalną szansę nabycia cennych umiejętności i wiedzy praktycznej;
- możliwość kształtowania nowych standardów i praktyk na rynku finansowym;
- atrakcyjne możliwości rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji;
- atrakcyjny pakiet dodatkowych świadczeń: pracowniczy program emerytalny (7%wynagrodzenia) prywatną opiekę medyczną, dofinansowanie do kart sportowych/hali sportowej, biletów do kina/teatru i inne benefity.
Otwartych na zmiany zachęcamy do przesyłania CV:
rekrutacja@bfg.pl do 12 czerwca 2022 r.
Prosimy o zamieszczenie w dokumentach aplikacyjnych klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny procesu rekrutacji na aplikowane stanowisko oraz na potrzeby przyszłych rekrutacji realizowanych w ciągu roku od daty złożenia przeze mnie niniejszej aplikacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Ponadto, prosimy o zapoznanie się z Informacjami dla składającego aplikację, zmieszczoną na stronie internetowej Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.