Bankowy Fundusz Gwarancyjny gwarantuje depozyty zgromadzone w bankach i SKOK-ach oraz odpowiada za przeprowadzanie przymusowej restrukturyzacji instytucji finansowych. Fundusz należy do sieci bezpieczeństwa finansowego i współodpowiada za stabilność finansową Polski.
Poszukujemy kandydata na stanowisko:
specjalisty
w Wydziale Budżetowania i Rozliczeń Transakcji
w Departamencie Rachunkowości
Główne zadania:
- rozliczanie transakcji zawartych na papierach wartościowych
- zgłaszanie transakcji buy-sell-back, sell-buy back, repo i reverse repo do repozytorium transakcji w KDPW SFTR
- monitorowanie i zarządzanie płynnością w ramach transakcji na papierach wartościowych
- wycena portfela papierów wartościowych
- wykonywanie zadań związanych z przeniesieniem praw majątkowych, stanowiących zabezpieczenie zobowiązań do zapłaty na rzecz Funduszu
- monitorowanie zabezpieczenia realizacji zobowiązań do zapłaty, w tym wyodrębnienia środków odpowiadających zobowiązaniom do zapłaty i stopnia pokrycia tymi środkami zobowiązań do zapłaty
- prowadzenie rejestru transakcji na papierach wartościowych
- przygotowywanie, agregacja i uzgadnianie danych finansowych
- przygotowywanie prognoz, analiz i raportów finansowych
- sporządzanie projektu sprawozdania z działalności w zakresie gospodarki finansowej Funduszu
- opracowywanie i aktualizacja wewnętrznych procedur departamentu z zakresu gospodarki finansowej budżetowania i rozliczania transakcji
Oczekiwania:
- wykształcenie wyższe z zakresu rachunkowości, finansów lub bankowości
- min. 3-letnie doświadczenie w pracy w dziale finansów/controllingu/rachunkowości
- doświadczenie w obszarze rozliczania transakcji i wyceny portfela papierów wartościowych to dodatkowy atut
- dobra znajomość przepisów i zasad rachunkowości
- bardzo dobre umiejętności analityczne
- biegła obsługa komputera (pakiet MS Office – Excel, Word, PowerPoint)
- profesjonalizm, dyspozycyjność, zaangażowanie i samodzielność w realizacji powierzonych obowiązków
Oferujemy:
- pracę w renomowanej instytucji należącej do sieci bezpieczeństwa finansowego
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
- bardzo dobrze skomunikowane biuro w centrum Warszawy
- atrakcyjne możliwości rozwoju zawodowego
- atrakcyjny pakiet dodatkowych świadczeń: pracowniczy program emerytalny (7%wynagrodzenia) prywatną opiekę medyczną, dofinansowanie do kart sportowych/hali sportowej, biletów do kina/teatru i inne benefity
Otwartych na zmiany i rozwój zapraszamy do przesyłania CV:
rekrutacja@bfg.pl do 16 czerwca 2023 r.
Prosimy o zamieszczenie w dokumentach aplikacyjnych klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny procesu rekrutacji na aplikowane stanowisko oraz na potrzeby przyszłych rekrutacji realizowanych w ciągu roku od daty złożenia przeze mnie niniejszej aplikacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Ponadto, prosimy o zapoznanie się z Informacjami dla składającego aplikację, zmieszczoną na stronie internetowej Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.